Olvassunk be egy karaktert és vizsgáljuk meg, hogy számot, kisbetűt vagy nagybetűt olvastunk. Írjuk vissza a karakter egész szám értékét (ASCII kódját) és magát a karaktert is. A program jelezze,ha más karakter ütöttünk le, mint amit vizsgál, jelezze azzal, hogy 'más karakter' szöveget ír a Karakter típusa alatti szövegablakba. A programban a láncolt if utasítást használtuk.
ASCII kód
-----------------------------
kisbetű 97 - 122
nagybetű 65 - 90
szám 48 - 57
Enter 13
A textBox1 szövegablak KeyPress eseménykezelőjét használjuk a karakter beolvasásának kezelésére.
A KeyPressEventArgs e paraméterének KeyChar tulajdonságában kapjuk meg a leütött karaktert. A programból az Enter billentyű leütésével léphetünk ki. Az Enter karakterkódja '\n' .
A feladat megoldása:
private void textBox1_KeyPress(object sender,
KeyPressEventArgs e)
{
char ch;
int c;
if (e.KeyChar != '\n')
{
ch = e.KeyChar; // beolvasunk egy karaktert
c = (int)ch; // karaktert egész számmá alakítjuk
textBox2.Text = c.ToString();
if (c >= 97 && c <= 122)
textBox3.Text = " Kis betű";
else if (c >= 65 && c <= 90)
textBox3.Text = "Nagy betű";
else if (c >= 48 && c <= 57)
textBox3.Text = "Szám";
else if (c == 13)
textBox3.Text = "Enter";
else
textBox3.Text = "Más karakter";
}
}
A program futási eredményei: